Kosmas Lapatas, Pianist

Από το 1995 μέχρι σήμερα έχω διδάξει πιάνο σε πάνω από 522 μαθητές, ενώ έχω αποσπάσει εγκωμιαστικές κριτικές για τη διδασκαλία μου από μαθητές, γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς, σολίστ, προέδρους, κοσμήτορες και διευθυντές. 

Έχω διδάξει πολλά παιδιά επιφανών και διάσημων από το χώρο της τέχνης, του αθλητισμού, της ναυτιλίας, της δημοσιογραφίας, της ιατρικής, της νομικής, των εκδόσεων και των επιχειρήσεων, αλλά και άπορα και ορφανά παιδιά αφιλοκερδώς. 

Επίσης έχω διδάξει παιδιά και εφήβους με μαθησιακές, ψυχολογικές, ψυχιατρικές και ψυχοκινητικές δυσκολίες, δυσκολίες κοινωνικοποίησης, συναισθηματικές διαταραχές, προβλήματα λόγου, ομιλίας, φωνής, δυσλεξία, αυτισμό, asperger και νοητική υστέρηση με τεράστια επιτυχία. 

Μαθητές μου έχουν εισαχθεί με υποτροφίεςστα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου (Harvard, Berklee, Tufts, Brown, Hunter, CUNY, UCL, ETH, Trinity, Cass, κλπ) σε διακεκριμένα ωδεία (Αθηνών, Φ. Νάκας) και έχουν διακριθεί σε πτυχία, διπλώματα, διαγωνισμούς, βραβεία, μετάλλια και στη Eurovision Junior.

Είμαι κάτοχος 10 τίτλων σπουδών και 5 βραβείωνΣυνεντεύξεις μου έχουν δημοσιευτεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. ​Από το 1995 έχω αφοσιωθεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην ατομική και ομαδική διδασκαλία πιάνου σε προνήπια, νήπια, παιδιά, έφηβους και ενήλικες κατ’ οίκον, καθώς και σε διακεκριμένα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, κολέγια, ωδεία, ορφανοτροφεία, οικοτροφεία και μονάδες του Υπουργείου Υγείας.

Σπούδασα όλες τις εκφάνσεις της τέχνης και επιστήμης της μουσικής (κλασσικό & μοντέρνο πιάνο, ανώτερα θεωρητικά, σύνθεση, μουσικολογία, μουσική τεχνολογία και μουσική παραγωγή) με μοναδικό στόχο να τις εντάξω ΟΛΕΣ σε ένα εννιαίο ολιστικό μοντέλο διδασκαλίας που  θα καλλιεργεί την ηθική, τη συναισθηματική, τη σωματική, την ψυχολογική και την πνευματική διάσταση ενός αναπτυσσόμενου παιδιού. 

Σύμφωνα με την ολιστική προσέγγιση, τα παιδιά μαθαίνουν για τη διάπλαση του εαυτού τους, την προσωπική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη, την ανθεκτικότητα, τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων και προ- κοινωνικής συμπεριφοράς, αλλά και τη βίωση της ομορφιάς της ζωής, της διαδικασίας μάθησης αλλά και της εμπειρίας της μεταμόρφωσης.

Από το 1995 μελετώ και εφαρμόζω ΟΛΑ τα Μουσικά και Παιδαγωγικά μοντέλα γιατί δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο μονοπάτι μάθησης. Αυτό που λειτουργεί για κάποια παιδιά -σε ορισμένες καταστάσεις, ιστορικά και κοινωνικά πλαίσια- δεν λειτουργεί σε άλλα. Η τέχνη της ολιστικής εκπαίδευσης βρίσκεται στην προσαρμοστικότητα και ανταπόκριση στις διαφορετικές ολιστικές μεθόδους. 

Η ολιστική μου διδασκαλία βασίζεται στα διάσημα μοντέλα μικροδιδασκαλίας των Argyle, Brown, Decroly, Dewey, Freinet, Freire, Illich, Montessori, Neill, Papert, Piaget, Roger, Rousseau και Vygotsky, μουσικής παιδαγωγικής των Boss, Carabo-Cone, Curwen, Dalcroze, Gordon, Kodaly, Manhattanville, Moore, O’Connor, Orff, Suzuki, Τrotter και Ward, αναπτυξιακής διδασκαλίας των Gagne, Gardner, Goleman, Guilford, Hany, Heller, Hollingworth, Marland, Perleth, Renzulli, Sternberg, Tannenbaum, Terman, Thurston, Tomlinson και Ziegler και ανάπτυξης της μουσικής νοημοσύνης των Atkinson, Earnshaw, Manson, Mishra, Nguyen, Pavlov, Seinfeld, Shiffrin, Vince, Walder, Wearing και Weschler.

Σπούδασα κλασσικό και μοντέρνο Πιάνο με τους Δ. Τουφεξή, Μ. Αλεξίου και Γ. Τρύφωνα, Ωδική, Αρμονία, Αντίστιξη και Φυγή με τους Π. Ρίστα, Τ. Τάτση, Ι. Χριστόφιλλο και Β. Δέλλιο, ΜουσικολογίαΜουσικοθεραπεία με τους A. Philip, K. McFerran και M. Lane, Μουσική Τεχνολογία και Μουσική Παραγωγή με τους D. Mellor, R. Dennis, B. Miller, P. Miller, B. Owsinski και Σύνθεση με Υπολογιστές με τον P. Wincop.

Έχω παρακολουθήσει μάστερκλας Τεχνικής Πιάνου με τους A. Vardi, A. Korepanova, B. Nissman, C. Huangci, E. Traganas, E. Sergeevna, E. Shinners, Fei-Fei, G. Ohlsson, H. Kramer, I. Talgam, J. Dunn, J. Biegel, J. Lowenthal, J. O’Conor, J. K. Parker, L. Osterkamp, L. Schwizgebel, N. Namoradze, R. Penneys, S. Bernstein, S. Dinnerstein, S. Speidel, U. Oppens, V. Borisovna.

Έχω παρακολουθήσει μαθήματα Παιδαγωγικής Πιάνου με τους B. Hilton, H. Creviston, L. Lubov, M. Shinn, N. Lawrence και V. Williams, Παιδαγωγικής Μουσικής με τους J. Humberstone, L. Harrell και N. Di Paolo, Διεύθυνσης Ορχήστρας, Χορωδίας και Μουσικής Δωματίου με τους Α. Συμεωνίδη, Α. Καντέσα, Γ. Χατζηνίκο, Π. Φιλικόζη και Φ. Παπαδόπουλο. 

Επίσης παρακολούθησα μαθήματα Ακουστικών Τεχνών με τον S. Whittington, Εμπλουτισμένης και Εξατομικευμένης Διδασκαλίας με τον B. Greenberg, Διδασκαλία μέσω Τεχνολογίας και Έρευνας με την R. Evans, Σχολικής Παιδαγωγικής με την C. Brooks, Παλαιάς, Μοντέρνας και Μεταμοντέρνας Μουσικής με τους B. Robison, G. Wright και M. Cuthbert και Στυλιστικής Πρακτικής με τους D. Ludwig και J. Coopersmith​.

Έχω συμπράξει με διάφορες ορχήστρες και πάνω από 80 καλλιτέχνες δισκογραφίας της Ελλάδας και του Εξωτερικού και έχω ηχογραφήσει κλασσικά, σύγχρονα, κινηματογραφικά και μινιμαλιστικά πιανιστικά έργα αλλά και δικές μου συνθέσεις. Έχω εμφανιστεί στις αίθουσες Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Παλλάς, Παρνασός, Λεόντειος, Μερκούρη, Μινωτής, Παπαδημητρίου, Αττικό, Απολλώνιο, Κύτταρο, ΑΣΚΤ, Deree, Pierce, σε διάφορα πολιτιστικά κέντρα, στα προγράμματα Αργώς και Διαδρομές, στα φεστιβάλ Art4More και Nefele και έχω συμπράξει με διάφορες ορχήστρες και καλλιτέχνες δισκογραφίας της Ελλάδας και του Εξωτερικού. 

http://www.lapatas.gr

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s