ΜΟΥΣΙΚΗ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Η μουσική είναι το απόλυτο παιδαγωγικό εργαλείο διάγνωσης αλλά και θεραπείας μαθησιακών (και όχι μόνο) προβλημάτων. Ένας πολύ έμπειρος Μουσικοπαιδαγωγός μέσω της διδασκαλίας ενός πολυφωνικού οργάνου (όπως το πιάνο) μπορεί μέσα σε λίγα μόλις λεπτά να εντοπίσει μαθησιακά προβλήματαπ παρουσιάζει ένα παιδί ή ένας έφηβος. Γιατί συμβαίνει αυτό? Γιατί απλά η εκμάθηση ενός πολυφωνικού οργάνου είναι μακράν η πιο απαιτητική (εγκεφαλική, σωματική, ψυχική συναισθηματική, κινησιολογική και κοινωνική) δραστηριότητα. Μια ώρα μαθήματος είναι αρκετή για ένα εξαιρετικά έμπειρο παιδαγωγό ώστε να ανακαλύψει τις παρακάτω αδυναμίες και δυσκολίες οι οποίες είναι κοινές στη μουσική εκμάθηση,σ σχολείο, στην εκμάθηση ξένων γλωσσών κλπ.

Αδυναμία ισορροπίας χεριού, δαχτύλων
Απόρριψη από τους συνομηλίκους και μοναξιά
Διαταραχή διαγωγής
Δυσκολία ανάγνωσης παρτιτούρας
Δυσκολία προσοχής
Δυσκολία πρόσληψης και επεξεργασίας πληροφοριών
Δυσκολία στη διάκριση δυναμικών
Δυσκολία στη διάκριση τονικού ύψους
Δυσκολία στη διάκριση χροιάς και ηχοχρώματος
Δυσκολία στην αναγνώριση φθόγγων
Δυσκολία στην αντίληψη της έννοιας του χρόνου και του ρυθμού
Δυσκολία στην πρίμα βίστα
Δυσκολία στον συντονισμό χεριού-ματιού-αυτιού
Δυσκολία συγκέντρωσης
Δυσκολία συντονισμού με το δάσκαλο ή με άλλους εκτελεστές
Δυσκολίες απομνημόνευσης (Βραχυπρόθεσμη Μνήμη)
Έλλειψη οργάνωσης
Κακή στάση σώματος, χεριών, δαχτύλων
Κοινωνική απομόνωση
Oπτικο-αντιληπτική ανεπάρκεια
Προσπάθεια αποφυγής του γραψίματος
Σύγχυση αμφιπλευρικότητας (δεξί-αριστερό χέρι ή πόδι)
Υπερβολικά εύκολη κούραση χεριού, δαχτύλων
Υψηλά επίπεδα άγχους και φόβου
Χαμηλή αυτοεκτίμηση

Λουΐζα Ιωαννίδου, Σχολική Ψυχολόγος
Κατερίνα Πανταζοπούλου, Ψυχολόγος
Ryan Hourigan, Μουσικοπαιδαγωγός
Κate Kelly, Μουσικοπαιδαγωγός
Kent Peter Nelson, Βιολόγος