ΠΩΣ ΔΙΔΑΣΚΩ ΠΙΑΝΟ ΟΜΑΔΙΚΑ

Η ομαδική διδασκαλία πιάνου προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα τόσο για το δάσκαλο και το μαθητή. Είναι μια αποτελεσματική χρήση του χρόνου, δεδομένου ότι επιτρέπει σε πολλούς μαθητές να μάθουν ταυτόχρονα.

Μέσω του ομαδικού περιβάλλοντος των μαθημάτων παρέχω μια πλατφόρμα για τους μαθητές μου ώστε να ασκήσουν ανεξάρτητα τις σκέψεις και τις ικανότητες και να βελτιώσουν την κοινωνική αλληλεπίδραση, τη θετική στάση, την επίλυση προβλημάτων και τις συναισθηματικές τους δεξιότητες. τους δίνω την ευκαιρία να εξερευνήσουν εναλλακτικές λύσεις που προτείνονται από τους συνομηλίκους τους.

Μέσω της ομαδικής διδασκαλίας πιάνου βοηθάω -για παράδειγμα- τους μαθητές μου να αναπτύξουν διαφορετικές ιδέες και διαφορετικούς τρόπους για να παίξουν ένα κομμάτι με την ακοή. Άλλους μαθητές προσπαθώ να τους εμπνεύσω με το μουσικό παιχνίδι, και άλλους μέσω της παθητικής ή ενεργητικής ακρόασης* ώστε όλοι να βρούν την προσωπική τους φωνή.

Μέσω της ομαδικής μουσικής εμπειρίας προσπαθώ να αναπτύξω και να ενισχύσω δραματικά το δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών μου, τις επιθυμητές συμπεριφορές καιτις καλύτερες δυνατές κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες.

Μέσω των ομαδικών μαθημάτων πιάνου βοηθώ τους μαθητές μου να καθορίσουν τους εαυτούς τους, να προσδιορίσουν τις προσωπικές τους αδυναμίες, αλλά και να διαχειριστούν αρνητικά συναισθήματα όπως φόβος, άγχος, στρες, θυμός, θλίψη, επιθετικότητα κλπ.

Μέσω των ομαδικών μαθημάτων πιάνου οι μαθητές μου θα κατανοήσουν ένα μουσικό έργο πολύ πιο διεξοδικά. Μέσω της δυναμικής της ομάδας μου κάνω τη διδασκαλία πιο αποτελεσματική δημιουργώντας ευκαιρίες για διαδραστική και βιωματική μάθηση που παρέχει τόνωση και σημαντική εμπειρία στο μαθητή.

Ο ρόλος μου στα ομαδικά μαθήματα πιάνου είναι του συμβούλου, του εμψυχωτή, του οργανωτή, του συνεργάτη, του μέντορα και λιγότερο του μεταδότη γνώσεων. βοηθάω το παιδί σας να γίνει ένας πιο έξυπνος μαθητής στο μέλλον, και φυσικά ένας καλύτερος και πετυχημένος άνθρωπος συνολικά.

Ανάλογα με την ηλικία, τη σωματική ανάπτυξη και τις μυικές ομάδες, εκμεταλλεύομαι, χρησιμοποιώ, αναπτύσσω και μεγιστοποιώ -ξεχωριστά για κάθε παιδί- τη μουσική αντίληψη, ευφυία, νοημοσύνη, έφεση, κλίση και ταλέντο του, δεξιότητες που είναι έμφυτες άλλωστε σε κάθε παιδί.

Όλες αυτές τις δεξιότητες, που σε διαφόρους βαθμούς τις έχει κάθε παιδί από τη γένεση του, για να γίνουν αντιληπτές πρέπει να τις αναπτύξει και να τις αξιοποιήσει. Για να γίνει αυτό χρειάζεται δίπλα του

α) ένα δάσκαλο που να το αγαπά σα να είναι δικό του παιδί

β) ένα δάσκαλο που να του δείξει πως θα πραγματώσει τα ταλέντα και τα όνειρα του με τον πιο εύκολο, σύντομο και κατανοητό τρόπο και

γ) ένα δάσκαλο που είναι εκεί όχι για να ΄΄εξουσιάσει΄΄ ή να ‘’δασκαλέψει’’, αλλά για να εμπνεύσει, να μυήσει, να προτείνει, να δώσει κίνητρα, να επιβλέπει και να παρακολουθεί την πρόοδο του σε εβδομαδιαία βάση, να πραγματοποιεί μαζί του βήμα-βήμα κάθε στάδιο, και τέλος να καμαρώνει και να χειροκροτεί τα επιτεύγματα του μαζί με τους γονείς και κηδεμόνες του αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο.

Leave a comment