ΓΙΑΤΙ ΕΦΤΙΑΞΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΟΛΙΣΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

Κατά τη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική αντίληψη, η ολιστική μέθοδος διδασκαλίας μουσικής είναι η πλέον ενδεδειγμένη για την εκμάθηση και χρήση αυτής της παγκόσμιας γλώσσας η οποία διεκπεραιώνεται και πραγματώνεται μέσα από τις επικοινωνιακές ανάγκες των μαθητών, επικεντρώνοντας στα ενδιαφέροντά τους και σε εμπειρικά γεγονότα της καθημερινότητά τους.

Όλα αυτά τα χρόνια διδασκαλίας πιάνου και μουσικής σε ωδεία, σχολεία, κολέγια και ιδρύματα διαπίστωσα ότι κανένας χώρος δεν κάλυπτε απόλυτα αυτά που ήθελα να διδάξω στο μαθητή, με μοναδική εξαίρεση το ιδιαίτερο μάθημα όπου εκεί ανέκαθεν είχα απόλυτη ελευθερία κινήσεων.

Για παράδειγμα, το σχολείο με δέσμευε στην φτωχή ύλη του υπουργείο.

Το ωδείο με περιόριζε μόνο στο κλασικό ρεπερτόριο και επιπλέον καθυστερούσε κατά πολλά χρόνια την εκμάθηση βασικότατων μαθημάτων όπως Πρίμα Βίστα, Ντικτέ, Μουσική Δωματίου, Οργανολογία, Σύνθεση κλπ.

Το κολέγιο από την άλλη με περιόριζε αποκλειστικά σε ιστορική-Μουσικολογική διδασκαλία και μου στερούσε τη βιωματική φύση της μουσικής δημιουργίας.

Τέλος η μουσική διδασκαλία στα ιδρύματα με περιόριζε στην παθητική προσέγγιση της μουσικοθεραπευτικής ενώ μου στερούσε την ενεργητική βιωματική της πλευρά.

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να χτίσω ένα δικό μου ολιστικό μοντέλο που να συνδιάζει μόνο τα καλύτερα και πιο λειτουργικά μοντέλα διδασκαλίας και μουσικοπαιδαγωγικών μεθόδων.

Σε όλο το χρονικό διάστημα που ασχολούμαι με τη διδασκαλία του πιάνου εξέτασα κάθε ελληνική αλλά και ξενόγλωσση μέθοδο που διδάσκεται σε ωδεία, μουσικές σχολές, μουσικά σχολεία, ακαδημίες και πανεπιστημιακά τμήματα και κατέληξα να ανασύρω μέσα από αυτές ό,τι μου φάνηκε απαραίτητο για μία σημερινή ουσιαστική προσέγγιση του πιάνου καθώς και να απορρίψω οτιδήποτε τετριμμένο δεν φέρνει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Παράλληλα εξέτασα κάθε γνωστό μοντέλο μικροδιδασκαλίας, εμπλουτισμένης διδασκαλίας και το συνδίασα με τη χρήση της μουσικής τεχνολογίας στο μάθημα ώστε να το κάνω το διασκεδαστικό, δημιουργικό, βιωματικό, διαδραστικό και διεισδυτικό.

Το ολιστική μου μοντέλο βασίζεται στα μοντέλα μικροδιδασκαλίας των Argyle, Brown, Decroly, Dewey, Freinet, Freire, Illich, Montessori, Neill, Papert, Piaget, Roger, Rousseau, Vygotsky στα μοντέλα μουσικής παιδαγωγικής των Boss, Carabo-Cone, Curwen, Dalcroze, Gordon, Kodaly, Manhattanville, Moore, O’Connor, Orff, Suzuki, Τrotter, Ward, στα 22 χρόνια μουσικών μου σπουδών, στα 22 χρόνια διδακτικής εμπειρίας και φυσικά στους αμέτρητους (πάνω από 50) δασκάλους μου που διαμόρφωσαν την παιδαγωγική μου φιλοσοφία και παιδαγωγική.

Ο επαναστατικός σχεδιασμός της μεθόδου επιτρέπει στο μαθητή να σκεφτεί τον εαυτό του μέσα στο ευρύτερο σύνολο, ενισχύει την ομαδικότητα και τη συλλογικότητα αποτρέποντας την έπαρση και τον ανταγωνισμό. Το γεγονός ότι η μέθοδος μου συνδυάζει για πρώτη φορά όλα τα θετικά συστατικά ενός διεθνούς conservatoire συστήματος, των σχολών μουσικής τεχνολογίας και την παιδαγωγική της προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης, την καθιστά ολοκληρωμένη και υπερ-πλήρη και ιδανική για να εφαρμοστεί τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s