ΓΙΑΤΙ Η ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ

Το κύριο χαρακτηριστικό της ολιστικής μου διδασκαλίας, και αυτό που την καθιστά μοναδική στα ελληνικά δεδομένα, είναι ότι από τα πρώτα κιόλας μαθήματα, δεν περιορίζομαι μόνο στο πιάνο, αλλά εισάγω και όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα που διδάσκονται σε ωδεία, ακαδημίες και μουσικές σχολές όπως Θεωρία, Σολφέζ, Αρμονία, Ακουστικά, Μουσική Δωματίου, Prima Vista, Dictee, Μορφολογία, Οργανολογία, Σύνθεση, Πρακτικό Διδασκαλείο, αλλά και μαθήματα που διδάσκονται σε εξειδικευμένες σχολές μουσικής τεχνολογίας όπως Αυτοσχεδιασμός, Σύνθεση με Υπολογιστές, Ψηφιακή Παρτιτούρα, Ηχοληψία, Ηχογράφηση, Μίξη και Μουσική Παραγωγή.

Έτσι η μουσική εκπαίδευση είναι πλήρης και δεν περιορίζεται μόνο στο να παίζει το παιδί κάποια κομμάτια.

Γιατί όλα αυτά τα μαθήματα είναι απαραίτητα στο παιδί?

Είναι ευρέως αποδεδειγμένο ότι η καλλιτεχνική αντίληψη και η μουσική ευφυΐα στο παιδί ολοκληρώνεται στα 9-11 (το πολύ) χρόνια, και αν δεν γίνει μέχρι τότε δεν γίνεται δυστυχώς ποτέ. Χωρίς όλα τα ανωτέρω μαθήματα, τα οφέλη της μουσικής παιδείας στο παιδί μειώνονται ή καθυστερούνται δραματικά.

Αν λάβει λοιπόν κανείς υπόψη ότι τα παραπάνω μαθήματα διδάσκονται σε ωδεία και ακαδημίες από την ηλικία των 16 ετών και άνω, και σε σχολές μουσικής τεχνολογίας από 19 και άνω, καταλαβαίνει κανείς τι έχει στερηθεί μέχρι τότε το παιδί από μια πλήρη μουσική παιδεία.

Πως διδάσκω ολιστικά?

Για κάθε γκρουπ παιδιών διαλέγω το πιο προχωρημένο, και το καθιστώ ‘’βοηθό διδασκαλίας’’. Του διδάσκω πώς να χειρίζεται να φροντίζει, να συντηρεί, να προστατεύει και να ασφαλίζει τα υλικά του μαθήματος (πιάνο, αρμόνια, συνθετητές, πίνακες, μουσική βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, περιφερειακά, παρτιτούρες κλπ) και φυσικά πώς να επιβλέπει και να βοηθά στη μελέτη και την πρόοδο των άλλων μαθητών.

Έτσι ο κάθε βοηθός διδασκαλίας από παθητικός γίνεται ενεργός δέκτης διδασκαλίας, γίνεται δηλαδή ‘’δάσκαλος’’, με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται αυτό όπως ευθύνες, οργάνωση, πρωτοβουλία, πνευματικό και σωματικό συγχρονισμός κλπ, και εγώ γίνομαι ‘’μέντορας’’ που επιβλέπω το έργο και την πρόοδο του ιδίου και των ‘’μαθητών’’ του. Δραστηριότητες δηλαδή που κάνει ένας μεταπτυχιακός η διδακτορικός φοιτητής εγώ τις εισάγω ήδη σε παιδιά δημοτικού.

Επίσης οργανώνω επισκέψεις σε επαγγελματικά στούντιο ηχογράφησης όπου οι μαθητές μου έχουν τη μοναδική ευκαιρία να βιώσουν από κοντά την τέχνη της σύνθεσης, της πρόβας, της ηχοληψίας, της ηχογράφησης, της μίξης και της ολοκληρωμένης μουσικής παραγωγής. Μέσα από τη μαγεία ενός επαγγελματικού στούντιο, οι μαθητές μου αφενός θα πειραματιστούν με δικά τους κομμάτια, αφετέρου θα παρακολουθήσουν πρόβες (sessions) από διάφορα μουσικά γκρουπ μουσικής ή καταξιωμένους καλλιτέχνες.

Οργανώνω τουλάχιστο τρείς (3) μαθητικές συναυλίες μέσα στο σχολικό έτος, τόσο στους πολυχώρους συναυλιών του σχολείου όσο και σε διακεκριμένες αίθουσες όπως η Λίβιαν Βουδούρη, Θέατρο Καλουτά, Πολυχώροι Άιθριο και Άγκυρα, μεταξύ άλλων.

Τέλος οργανώνω μουσικές βραδιές με πιάνο, τραγούδι, και μουσική δωματίου. Έτσι οι μαθητές της σχολής πιάνου, αλλά και οι γονείς και κηδεμόνες τους, έχουν ολοκληρωμένη επαφή με την τέχνη της μουσικής και τη μοναδική ευκαιρία να καμαρώσουν και να ενθαρρύνουν το ταλέντο των παιδιών τους.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s