Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΛΕΙ ”ΜΑΓΕΙΑ”

Ήμουν 19 χρονών όταν πήρα τη βιντεοκασέτα “Ο Αλχημιστής” και θυμάμαι δεν μπορούσα να κοιμηθώ όλο το βράδυ. Στο μυαλό μου επαναλάμβανα κάθε λέξη, κάθε καρέ, κάθε ήχο, κάθε εικόνα. Κάθε δευτερόλεπτο “παγωνα” την εικόνα σα να ηταν το ύστατο έργο τέχνης. Άλλοτε υπνωτισμένος, άλλοτε παθιασμένος, άλλοτε εκστασιασμένος, ένιωθα την καρδιά μου να χτυπάει τρελά λες και έτρεχα σε μαραθώνιο. Η αδρεναλίνη στα ύψη λες και έπεφτα από αεροπλάνο.

Όταν καταλαγιαζαν οι χτύποι και η αδρεναλίνη, σκεφτόμουν πόσο ευλογημένος ήμουν που οι δάσκαλοι μου με έμαθαν να εκτιμώ την υπερβολικά υψηλή και αρρωστημένα παθιασμένη τέχνη και να τη σκέφτομαι κάθε δευτερόλεπτο της ζωής μου. Με αυτές τις σκέψεις με έπαιρνε ο ύπνος κάθε βράδυ. Με αυτές τις σκέψεις κοιμάμαι και τώρα. Αυτές με κρατάνε νέο και ζωντανό. Η κασέτα διαλύθηκε από το συνεχές play/pause/rewind. Κάποια στιγμή χάθηκε εντελώς γιατί δεν υπήρχε μαθητής μου απτο 1995 που να μην τη δανείσα.

42 χρόνια μετά το βίντεο αυτό του Γκλέν Γκούλντ έχουν αλλάξει πολλά. Βγήκαν καλύτεροι (τεχνικά) πιανίστες, απείρως καλύτερα πιάνα και αίθουσες με εκπληκτική ακουστική, hi-end στούντιο καθώς και ηχογραφήσεις με θεϊκό ήχο. Παραδόξως, η συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών δεν παίζει πλέον “μουσική”, μόνο σφυροκοπάει τις νότες. Δεν υπάρχει ποίηση, λογοτεχνία, θεατρικότητα, δράμα, ερωτισμός, αισθησιασμός, ρίσκο, καινοτομία, εκκεντρικότητα, προσωπικότητα. Με λίγα λόγια, δεν υπάρχει μαγεία που είναι το μόνο που χρειάζεται η μουσική.

Αυτό το μικρό απόσπασμα θα πρέπει να τον δουν όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο, μουσικοί και μη. Γιατί όλοι έχουν ανάγκη τη μαγεία στη ζωή τους. Είμαι σίγουρος ότι όσο πιο πολλοί το δουν, τόσες περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να εμπνευστούν και να επιχειρήσουν κάτι ανάλογο, στην τέχνη ή επιστήμη τους, κάτι ακόμα καλύτερο και να ξαναμπεί έτσι η μαγεία στη μουσική και στη ζωή μας…

Leave a Reply

