Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σύμφωνα με τον Πλάτωνα (Terezis & Markea, 2015), από την αρχαιότητα, οι πολιτικοί απέφευγαν να αναπτύξουν τη μαζική κουλτούρα των πολιτών με ποιοτική μουσική, γιατί αυτό θα οδηγούσε σε επανάσταση.

Η μουσική, κατά τον Πλάτωνα, ενδυναμώνει τη βούληση των ανθρώπων, κάνοντάς τους δραστήριους και συνεπώς «επικίνδυνους» σε μια κοινωνία που δυστυχώς επιδιώκει να πλάσει άβουλους και μαλθακούς πολίτες, χωρίς πρωτοβουλίες ή αντιρρήσεις στις προσταγές των εκάστοτε ηγετών τους.

Το σχολείο χρειάζεται να είναι πραγματικά υπέροχο και ελκυστικό για τα παιδιά. Να τα αγκαλιάσει, να τα κάνει να το αγαπήσουν, κι όχι να τα απομακρύνει. Και η Μουσική πιστέψτε με, είναι το καλύτερο φάρμακο για να επιτευχθεί αυτό.

Δώστε στους μαθητές περισσότερες ώρες Μουσικής και θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα. Μη διστάσετε να προσφέρετε ποιοτική μουσική στα παιδιά και θα δείτε συντομότατα να γίνεται ο κόσμος μας πολύ-πολύ καλύτερος.

Αν όμως δεν ενδιαφέρεστε για την εκπαίδευση των παιδιών μας, τότε σίγουρα είστε στον σωστό δρόμο. Δώστε τους αποστήθιση, τεστ και διαγωνίσματα και αφαιρέστε τους με μιας τα καλύτερά τους χρόνια. Στερήστε τους την ευκαιρία να ανακαλύψουν εγκαίρως τον δρόμο που στα αλήθεια θα τους άρεσε να ακολουθήσουν. Οδηγήστε τα στη δυστυχία, την ανεργία και την απομόνωση.

Ακόμη και μέσα στην οικονομική κρίση, συνεπώς, η ποιοτική μουσική εκπαίδευση δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα, καθώς μάλιστα στη χώρα μας υπάρχει τεράστιος αριθμός μαθητών με εξαιρετικό ταλέντο (Markea, 2005).

Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που όλοι διανύουμε, υπάρχει ανάγκη εξωτερίκευσης συναισθημάτων και άντλησης χαράς. Η μουσική αναμφισβήτητα ομορφαίνει τις ψυχές των ανθρώπων, γεμίζοντάς τες με αγάπη για τον συνάνθρωπο και κάθε τι ωραίο, όπως είναι η τέχνη της ίδιας της μουσικής.

Για όλους τους ανωτέρω λόγους, η παροχή οργανωμένης μουσικής εκπαίδευσης από την Προσχολική ακόμη βαθμίδα αποτελεί υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας προς όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά που έχουν αναμφισβήτητα ίσα δικαιώματα στη γνώση και στην επιτυχία.

Γεωργία Γ. Μαρκέα,
Σχολική Σύμβουλος

Post-doc; Μουσικό Ταλέντο και Νέες Τεχνολογίες στη Μουσική

PhD; Μουσική Εκπαίδευση

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s