ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Σπουδάζοντας πιάνο ένα παιδί

Μαθαίνει επιστημονικά τη μουσική και να εκτιμά την αξία που έχει η συστηματοποίηση στην μελέτη…

Ασκείται στον αυτοέλεγχο και την αυτοπειθαρχία…

Αποκτά αυτοπεποίθηση και ευγενική συμπεριφορά…

Εκφράζει τον συναισθηματικό του κόσμο…

Γνωρίζει τις μουσικές των άλλων λαών και μαθαίνει να τις σέβεται…

Μαθαίνει να βλέπει τον κόσμο με λεπτότητα και ευαισθησία…

Ο σοφός Πλάτων έλεγε ότι η μουσική είναι η ψυχή του σύμπαντος καθώς και το ότι δίνει φτερά στο νου.

Πολλούς αιώνες αργότερα το δεύτερο έμελλε να επιβεβαιωθεί με πολλούς τρόπους, καθώς η επιστήμη έχει ερευνήσει την επίδραση της μουσικής όχι μόνο στην ανθρώπινη διάθεση, αλλά και στη διεύρυνση των νοητικών δυνατοτήτων.

Πρόσφατα μια έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο ΜακΜάστερ του Καναδά παρακολούθησε επί ένα χρόνο την ανάπτυξη του εγκεφάλου παιδιών 5–7 ετών, με τη χρήση μαγνητοεγκεφαλογραφημάτων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό νευρολογίας «Brain» του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τα παιδιά που συμμετείχαν σε μαθήματα μουσικής σε αυτό το διάστημα, έστω και μαθαίνοντας να παίζουν απλά κομματάκια, εμφάνισαν σημαντικότερη εξέλιξη στα νοητικά συστήματα της προσοχής τους το οποίο συνεπάγεται την αύξηση της δυνατότητας συγκέντρωσης σε οτιδήποτε έχει σχέση με μάθηση ή της καθημερινές δραστηριότητές τους.

Αντίστοιχα αποτελέσματα που έχουν δημοσιευτεί πάλι στο ίδιο επιστημονικό περιοδικό άλλης παρόμοιας έρευνας, έχουν οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι σπουδαστές κολεγίων που είχαν διδαχτεί μουσική από μικρή ηλικία έχουν αντικειμενικά υψηλότερες επιδόσεις στα μαθήματα τόσο της θεωρητικής όσο και της πρακτικής κατεύθυνσης.

Και αυτό γιατί η ενασχόληση με τη μουσική βελτιώνει τόσο τη λεκτική έκφραση όσο και τη μαθηματική σκέψη!

Η εκμάθηση της μουσικής πράγματι απαιτεί την κατάκτηση διαφόρων δεξιοτήτων που βελτιώνουν τη νοημοσύνη, όπως το να έχει κανείς την προσοχή του συγκεντρωμένη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να αποσυμβολοποιεί νότες και άλλα μουσικά σύμβολα, να απομνημονεύει κομμάτια και να εξασκεί τη δεξιοτεχνία των χεριών του.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός το ότι γιγαντιαίες επιχειρήσεις αλλά και εκατοντάδες εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων έχουν φροντίσει να αξιοποιήσουν αυτή την επιρροή, η οποία συνοψίζεται σε καλύτερη επικοινωνία, μεγαλύτερη ευκολία στη μάθηση και τη συγκράτηση της γνώσης, λιγότερο στρες και περισσότερη δημιουργικότητα και ενεργητικότητα.

Σαράντα τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, όπως η Shell, η Dupont και η IBM, βάζουν μουσική στους εργαζομένους τους.

Όπως δεν είναι τυχαίο το γεγονός το ότι οι ακριβότερες διαφημιστικές παραγωγές επενδύουν στην πιανιστική μουσική.

Σπουδάζοντας πιάνο ένα παιδί, μαθαίνει επιστημονικά τη μουσική και εκφράζει τον συναισθηματικό του κόσμο.

Ασκείται στον αυτοέλεγχο και την αυτοπειθαρχία και μαθαίνει να εκτιμά την αξία που έχει η συστηματοποίηση στην μελέτη.

Γνωρίζει, συνειδητοποιεί την κουλτούρα του τόπου του και σέβεται τον πολιτισμό άλλων λαών και μαθαίνει να βλέπει τον κόσμο με λεπτότητα και ευαισθησία.

Αποκτά αυτοπεποίθηση και ευγενική συμπεριφορά ενώ προβάλλει, έμμεσα, ως πρότυπο συνεργασίας και συνεννόησης με το οικείο περιβάλλον του, τον αρμονικό συντονισμό των δακτύλων του.

Επειδή όμως τα χρόνια σπουδής του πιάνου είναι πολυετή με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας οφείλουμε να θυμόμαστε τα εξής:

Κάθε παιδί έχει το δικό του χρόνο μουσικής μάθησης

Οφείλουμε να αφήσουμε στα παιδιά μας, περιθώρια χρόνου γενναιόδωρα, χωρίς κριτικές, άγχος ή συγκρίσεις με ακρογωνιαίο λίθο της μουσική διδασκαλίας τα λόγια του Κόνταλυ…

«Τα παιδιά μπορούν επειδή τα βοηθάμε να πιστέψουν στον εαυτό τους»….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s