ΤΟ Α-Ω ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Η μουσική είναι η γλώσσα των ουρανών: η τέχνη του ανέφικτου και του αδιανόητου. Η μουσική είναι ψευδαίσθηση: εμπνέεται από τη ζοφερή πραγματικότητα και την ανάγει σε ύψιστη τέχνη. Η μουσική είναι μαγεία: είναι το μαγικό φίλτρο των Θεών που μεταμορφώνει την κόλαση σε παράδεισο. [Κοσμάς Λαπατάς, 2001]

Η μουσική είναι συνυφασμένη με…

αισθητική αντίληψη, ακαδημαϊκή διάκριση, ακαδημαϊκή επιτυχία, ακουστική ικανότητα, αναγνώριση προτύπων, αναγνωστική ευχέρεια, ανακάλυψη, ανάκληση δεξιοτήτων, ανάλυση, ανάπτυξη νοημοσύνης, αντιληπτική δεξιότητα, αντιληπτική ικανότητα, αντιμετώπιση, αποτελεσματικότητα, αρμονία, αρχιτεκτονική, ατομικότητα, αυτοεκτίμηση, αυτοϊκανοποιηση, αυτοπειθαρχία, αυτοπεποίθηση, αυτοσχεδιασμός, αφηρημενη σκέψη, αφοσίωση, αφύπνιση, γλωσσική επεξεργασία, γνώση, γνωστική δεξιότητα, δεξιότητα επίλυσης, δέσμευση, δημιουργία, δημιουργικότητα, δια βίου μάθηση, διαδραστικη αντίληψη, διανοητική φαντασίωση, διασκέδαση, διαχείριση χρόνου, δομή, δραστηριότητα, εγκεφαλικη απόδοση, εγκεφαλική πλαστικότητα, εκπλήρωση, εκτέλεση, εκτίμηση, έκφραση, ελευθερία, έμπνευση, ενεργοποίηση, ενεργή συμμετοχή, ενθάρρυνση, ενίσχυση μνήμης, ενίσχυση ανοσοποιητικού, εντύπωση, εξέλιξη, εξερεύνηση, εξέταση, εξωτερίκευση, επανάσταση, επιδεξιότητα, επικοινωνία, επιμέλεια, επιμονή, επίτευξη, έρευνα, εστίαση, εσωτερίκευση, ευαισθησία, ευαισθητοποίηση, ευθύνη, ευφυΐα, ευχαρίστηση, ικανότητα επινόησης, κατανόηση γραπτού λόγου, κατάρτιση, κινητική δεξιότητα, κίνητρο, κοινωνικότητα, κοινωνικοποίηση, κρίση, λογική, μαγεία, μαθηματική αντίληψη, μαθηματική επεξεργασία, μείωση άγχους, μείωση κατάθλιψης, μείωση μοναξιάς, μείωση στρες, μουσική ευφυϊα, ομαδική συμμετοχή, οπτική ικανότητα, οργάνωση του εγκεφάλου, οργάνωση, ορθολογισμός, πειθαρχία, πειραματισμός, περηφάνια, πνευματική ευρύτητα , πνευματική υγεία, ποιότητα ζωής, ποιότητα, πολιτιστική κληρονομιά, πολυδιάστατη σκέψη, πρόληψη γήρανσης, πρόληψη ανάρμοστης συμπεριφοράς, πρόληψη γνωστικής εξασθένησης, πρόληψη κατά της βίας, πρόληψη σχολικού εκφοβισμού, πρόληψη χρήσης ουσιών (αλκοολ, καπνισμα, ναρκωτικα), προσωπική έκφραση, συγκέντρωση, συγκίνηση, σύλληψη, συμβολή, συμμετοχή, συναισθηματική νοημοσύνη συναισθηματική υγεία, σύνδεση, συνεκτικότητα, συνεργασια, συντονισμός, συντροφικότητα, σωματική υγεία, ταχύτητα ανάγνωσης, υπέρβαση, υπομονή, υποστήριξη, υψηλότερο iq, υψηλότεροι βαθμοί, φαντασία, χρονικός συλλογισμός, χωρικός συλλογισμός, ψυχική υγεία, ωρίμανση.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Bartel, Lee R. “The Effect of Preparatory Set on Musical Response in College Students.” Journal of Research in Music Education 40, no. 1 (Spring 1992):47–61.

Eisman, Lawrence Warren. “The Formulation and Testing of a ProblemSolving
Approach to the Development of Perceptive Listening Skills in
34 Journal of Music History Pedagogy. Selected College Music Appreciation Classes.” EdD diss., New York University, 1975.

Finnäs, Leif. “How can Musical Preferences be Modified? A Research Review.”
Bulletin of the Council for Research in Music Education 102 (1989): 1–58.

Gordon, Lewis. “College Music Appreciation: Pedagogical Approaches and
Preliminary Findings.” College Music Symposium 36 (1996): 103–13.

Halpern, Jessica. “Effects of Historical and Analytical Teaching Approaches on
Music Appreciation.” Journal of Research in Music Education 40, no. 1
(Spring 1992): 39–46.

Hash, Phillip M. “Undergraduate Non-Music Major Preferences for Western
Art Music.” Contributions to Music Education 36, no. 1 (2009): 9–24.

Holloway, Martha. “The Use of Cooperative Action Learning to Increase
Music Appreciation Students’ Listening Skills.” College Music Symposium
44 (2004): 83–93.

Holz, Richard. “The Effect of Behavioral Instruction on Music Achievement,
Attitudes, and Music Selection Behavior in an Introductory College Music
Course.” EdD diss., Columbia University, 1978.

Hosterman, Glenn Lewis. “Cooperative Learning and Traditional Lecture/Demonstration in an Undergraduate Music Appreciation Course.”
EdD diss., The Pennsylvania State University, 1992.

Jumpeter, Joseph. “Personalized System of Instruction Versus the LectureDemonstration. Method in a Specific Area of a College Music Appreciation Course.” Journal of Research in Music Education 33, no. 2 (Summer 1985):113–22.

Keston, Morton J. “An Experimental Evaluation of the Efficacy of Two Methods
of Teaching Music Appreciation.” Journal of Experimental Education
22, no. 3 (March 1954): 215–26.

LeBlanc, Alfred. “The Effect of Maturation/Aging on Music Listening Preference: A Review of the Literature.” Paper presented at the Ninth National
Symposium on Research in Music Behavior, Cannon Beach, OR, March
1991.

LeBlanc, Albert, Wendy Sims, Carolyn Siivola, and Mary Obert. “Music Style
Preferences of Different Age Listeners.” Journal of Research in Music Education
44, no. 1 (Spring 1996): 49–59.

Lewis, Barbara E., and Charles P. Schmidt. “Listeners’ Response to Music as a
Function of Personality Type.” Journal of Research in Music Education 39,
no. 4 (Winter 1991): 311–21. Empirical Research 35

McCoy, Claire W., and Mark C. Ellis. “The Effects of Short-Term Instruction
on the Ability of College Nonmusicians to Discriminate Meter.” Bulletin
of the Council for Research in Music Education No. 114 (Fall 1992): 35–45.

Price, Harry E. “The Effect of a Music Appreciation Course on Students’ Verbally
Expressed Preferences for Composers.” Journal of Research in Music
Education 36, no. 1 (Spring 1988): 35–46.

Price, Harry E., and Pamela Swanson. “Changes in Musical Attitudes, Opinions,
and Knowledge of Music Appreciation Students.” Journal of Research
in Music Education 38, no. 1 (Spring 1990): 39–48.

Smialeck, Thomas, and Renee Boburka. “The Effect of Cooperative Listening
Exercises on the Critical Listening Skills of College Music-Appreciation
Students.” Journal of Research in Music Education 54, no. 1 (Spring 2006):
57–72.

Smith, Camille M. “Effects of Two Music Appreciation Texts on Students’
Musical Perception and Aesthetic Judgment.” College Student Journal 16,
no. 2 (Summer 1982): 124–30.

Woody, Robert H., and Kimberly J. Burns. “Predicting Music Appreciation
with Past Emotional Responses to Music.” Journal of Research in Music
Education 49, no. 1 (Spring 2001): 57–70.

Wright, Marylyn Riley. “Texas Community College Music Appreciation
Courses, Online and Traditional.” EdD diss., Texas A&M UniversityCommerce,
2007.

Zalanowski, Annette. “The Effects of Listening Instructions and Cognitive
Style on Music Appreciation.” Journal of Research in Music Education 34,
no. 1 (Spring 1986): 43–53

Leave a comment