ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Οι περισσότεροι γονείς δεν έχουν ακούσει να γίνεται λόγος για ομαδικά μαθήματα στη διδασκαλία των μουσικών οργάνων, κι αν συμβαίνει αυτό με ορισμένους, πιθανόν σκέφτονται ότι αφορούν μαθητές δεύτερης κατηγορίας κι όχι τους αποκαλούμενους “ταλαντούχους¨.

Συνήθως, όλοι γύρω βεβαιώνουν ότι αυτά τα πράγματα είναι αδύνατα στην πράξη. Είναι όμως πραγματικά γελοίο και καταστροφικό να το πιστεύει κάποιος αυτό. Στην ουσία δηλώνει άγνοια.

Η ιδέα είναι απλή και τα “μυστικά” βρίσκονται στη μεθοδολογία, τους στόχους και την ύπαρξη δασκάλων.

Υπάρχουν σοβαρά και αναντικατάστατα οφέλη από τα μαθήματα που γίνονται σε ομάδα παιδιών, αρκεί να ξέρει κανείς τι κάνει και πως, σε ποιους απευθύνεται και με τι στόχο.

Έχει σημασία και η διαδικασία και το αποτέλεσμα. Σε ότι αφορά την ηλικία, διαπιστώνουμε ότι αποτελούν μια καλή πρακτική για παιδιά 6-9 ετών.

Σε μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να γίνονται σε συνδυασμό – και πάντα εξετάζοντας κάθε περίπτωση ξεχωριστά – με ατομικά μαθήματα.

Ένα από τα κυριώτερα λάθη των γονέων είναι να πιστεύουν ότι το παιδί τους κάνει μάθημα λιγότερου χρόνου.

Αυτό είναι καθαρά ποσοτική προσέγγιση της μάθησης και δεν έχει σχέση με την ποιότητα και τη σχετικότητα του χρόνου στην παιδεία.

Μια άλλη ανησυχία σχετίζεται με την ιδέα, μήπως υποβιβαστεί η αξία και οι δυνατότητες κάποιου παιδιού για χάρη των υπολοίπων της ομάδας.

Εδώ παίζει ρόλο ο τρόπος και τα κριτήρια με τα οποία συγκροτείται κάθε ομάδα.

Κατά τα άλλα η εμπειρία δείχνει ότι σε μικρές ηλικίες, η δουλειά σε ομάδα παδιών μπορεί να έχει σπουδαία αποτελέσματα.

Ας μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι η μουσική είναι (και έτσι οφείλουμε να τη διδάσκουμε) μια συλλογική δραστηριότητα και αυτό χρειάζεται να το ζουν από νωρίς τα παιδιά.

Υπάρχουν πάντα οι δυνατότητες να ξεχωρίσει ο καλύτερος μέσα στη συλλογικότητα .

Η “ανθρωποφαγία” που είναι έντονη στην κοινωνία σε ορισμένες ιστορικές περιόδους όπως στην εποχή μας, δεν ενδιαφέρει την παιδεία και τη μουσική.

Ο αρνητισμός για κάθε μορφή ομαδικού μαθήματος στην εκπαίδευση των μουσικών οργάνων δεν υφίσταται -περιέργως- στην περίπτωση των θεωρητικών μαθημάτων (θεωρία, αρμονία, σολφέζ) και άρα προέρχεται από άγνοια και στρεβλή επί δεκαετίες αντίληψη, αφού τα ομαδικά μαθήματα μουσικής είναι πολύ διαδεδομένα και φέρνουν αποτελέσματα στον υπόλοιπο κόσμο, εκτός της δικής μας χώρας…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s