ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ?

Καλλιτέχνης-Δάσκαλος, ή Καλλιτέχνης-Εκπαιδευτικός, είναι ο επαγγελματίας καλλιτέχνης ο οποίος διδάσκει και ενσωματώνει όλες τις μορφές τέχνης, τις προοπτικές τους, και τις δεξιότητες, σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.

Διδάσκει σε σχολεία, μετα-σχολικά προγράμματα, φορείς της κοινότητας, κοινωνικούς φορείς παροχής υπηρεσιών, ιδρύματα κλπ.

Ο Eric Booth ορίζει τον Καλλιτέχνη-Δάσκαλο ως ένα εν ενεργεία επαγγελματία διδακτικό καλλιτέχνη με τις συμπληρωματικές δεξιότητες, περιέργειες και ευαισθησίες του εκπαιδευτικού, ο οποίος μπορεί να συνεργαστεί αποτελεσματικά με ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων σε μαθησιακές εμπειρίες και τέχνες.

Στις 16 Απρίλη του 2011 ο Σύλλογος Καλλιτεχνών Διδασκάλων συγκάλεσε την Α ‘Εθνική Σύνοδο. Η σύνοδος πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Τεχνών Παιδείας, στη Νέα Υόρκη.

Ηγέτες στον τομέα της μουσικής διδασκαλίας, όπως οι Eric Booth, Nick Rabkin, Dale Davis, Richard Kessler και Jane Remer, συγκέντρωσαν και οδήγησε μια ομάδα από περίπου πενήντα συμμετεχόντων, ώστε να προωθήσουν το έργο των Καλλιτεχνών Διδασκάλων.

Οι τέχνες μπορούν να διδαχθούν ως τεχνική, αξία και νόημα. Αν ένας καλλιτέχνης-δάσκαλος διδάξει σε ένα σχολείο με αυτήν την προσέγγιση, το έργο του δεν θα έχει πολλά κοινά με την κοινοτική πολιτιστική ανάπτυξη.

Οι δάσκαλοι-καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται για τη δημιουργικότητα, την κοινωνική, ομαδική και προσωπική φαντασία, προωθούν το έργο τους σε ένα πολύ ευρύτερο πλαίσιο, με μεγάλη αξία για την κοινότητα, την ιστορία και την πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου τους.

Όσο μεγαλύτερο είναι το πλαίσιο τόσο πιο ισχυρό και συναρπαστικό θα είναι το έργο.

Ο όρος καλλιτέχνης-δάσκαλος εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1970 μέσα από το έργο του Lincoln Center Institute και τα καλλιτεχνικά προγράμματα εκπαίδευσης του.

Ο όρος artist-in-residence χρησιμοποιήθηκε για να χωρίζουν τους ειδικούς τεχνών στις σχολικές περιοχές με τους καλλιτέχνες-δασκάλους που συμμετέχουν στη διδασκαλία.

Σήμερα ο όρος καλλιτέχνης-εκπαιδευτικός χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που τόσο η πρακτική μορφή τέχνης και η συμμετοχή τους στη διδασκαλία ενσωματώνονται.

Οι καλλιτέχνες-δάσκαλοι διακρίνονται σε εκείνους που αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο τους στη διδασκαλία των τεχνών στα σχολεία ενώ οι artists-in-residence μοιράζονται ειδικές γνώσεις και τεχνικές από κέρδισαν τη δουλειά τους σε ένα περιορισμένο περιβάλλον τύπου σεμιναρίου, εργαστηρίου (workshop) ή master class .

Ο καλλιτέχνης-παιδαγωγικός αναδεικνύει την παιδαγωγική φύση της εργασίας του και βοηθάει τους μαθητές του να συλλάβουν τη διδασκαλία ως δραστηριότητα που τροποποιεί και οδηγεί την προσέγγιση της εκπαίδευσης σε μια ανώτερη μορφή τέχνης.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s