Βιογραφικό Κοσμά Λαπατά

Ονομάζομαι Κοσμάς Λαπατάς και είμαι Πιανίστας, Παιδαγωγός, Συνθέτης, Μουσικολόγος και Μουσικοτεχνολόγος. Οι μουσικές μου σπουδές ανέρχονται συνολικά στα 22 χρόνια, ενώ η διδακτική μου εμπειρία είναι επίσης 22 χρόνια.

Έχω βραβευτεί από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Καλιφόρνιας και το Classic FM μεταξύ άλλων. Από το 1995 έχω αφιερωθεί αποκλειστικά στην ατομική και ομαδική διδασκαλία πιάνου παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.

Τα 22 χρόνια σπουδών μου δίπλα σε παγκόσμιες φυσιογνωμίες, τα 22 χρόνια διδασκαλικής μου εμπειρίας καθώς και η άνευ προηγουμένου αγάπη, πάθος και προσήλωση στη μουσική και στα παιδιά είναι η εγγύηση της δουλειάς μου.

Αυτό που με διαφοροποιεί από οποιοδήποτε άλλο εκπαιδευτικό πιανου είναι ότι 24 ώρες το 24 ωρο ονειρεύομαι, οραματίζομαι, σκέφτομαι, σχεδιάζω, εφαρμόζω, αναθεωρώ, βελτιώνω και μεταδίδω όσο πιο τέλεια μπορώ την αγάπη, το φως, το όνειρο, το όραμα και τη δημιουργία στα παιδιά μεταμορφώνοντας τη ζωή τους.

Η διδασκαλία για εμένα δεν είναι επάγγελμα, ούτε λειτούργημα, ούτε καν προέκταση της ζωής μου. Είναι η ίδια μου η ζωή. Δεν με καλύπτει το αρκετό, ούτε το μέτριο, ούτε καν το καλό. Καθημερινά αναζητώ και επιδιώκω το τέλειο για τους μαθητές μου.

Σπούδασα Πιάνο με τους Δημήτρη Τουφεξή, Μάρκο Αλεξίου και Γιώργο Τρύφωνα, Ωδική, Αρμονία, Αντίστιξη και Φυγή με τους Πέτρο Ρίστα, Τηλέμαχο Τάτση, Ιωάννη Χριστόφιλλο και Βασίλη Δέλλιο, Μουσικολογία με τους Δημήτρη Τουφεξή, Δανάη Καρά, Τατιάνα Παπαγεωργίου, Έφη Μηνακούλη, Σταύρο Μπερή, Μάριο Μολανδώνη, Θεόδωρο Χαραλαμπόπουλο, Ιωάννη Αναστασάκη, Κριστίν Τοκατλιάν, Ναταλί Τσαλδαράκη, Λέσλι Τζόουνς, Ντάαλγκρεν Οικονομίδου, Τίμοθυ Γουόρντ, και Μουσική Τεχνολογία με τους Ντέιβιντ Μέλορ, Ίαν Σέπερντ, Γκράαμ Κόκρειν, Ρόμπερτ Ντένις, Μπρούς Μίλερ και Μπόμπι Οφσίνσκι.

Έχω παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια Τεχνικής, Διδακτικής κα ιΠαιδαγωγικής με τους Δημήτρη Τουφεξή, Ελένη Τραγάνα, Γιώργο Χατζηνίκο, Σόντροντ Σπέιντελ, Βέρα Νόσινα, Ελεονώρα Τκάτς, Λώρα ντε Βαλουά, Έντνα Γκολάντσκι, Σέιμουρ Μπέρνσταιν, Γκράαμ Φίτς, Άλαν Φρέιζερ, Λάσλο Γκίμεσι, Ρόμπερτ Έστριν, Τζός Ράιτ, Σάρα Γουέλς , καθώς και Διεύθυνσης Ορχήστρας και Χορωδίας με τους Γιώργο Χατζηνίκο, Φοίβο Παπαδόπουλο και Αναστάσιο Συμεωνίδη.

Επίσης έχω παρακολουθήσει μαθήματα Σχολικής Παιδαγωγικής με την Κλέρ Μπρούκς, Ακουστικών Τεχνών με τον Στίβεν Γουίτινγκτον, Σύνθεσης με Υπολογιστές με τον Πήτερ Γουίνκοπ, Παλαιάς Μουσικής με τους Τόμας Κέλυ και Κρέγκ Ράιτ, Μοντέρνας και Μεταμοντέρνας Μουσικής με τους Μάικλ Κάθμπερτ και Μπράιαν Ρόμπισον, Στυλιστικής Πρακτικής με τους Τζόναθαν Κούπερσμιθ και Ντάβιντ Λούντβιχ, Φιλοσοφίας και Αισθητικής με τον Μιλτιάδη Γκίκα, Ιστορίας, Τέχνης και Κινηματογράφου με τους Νίκο Φάλαγγα, Κρίστοφ Γκάσενσμιτ και Ελίζαμπεθ Λάνγκριτζ, Λογοτεχνίας, Ποίησης και Δράματος με τον Διονύση Ψιλόπουλο.

Οι δάσκαλοι μου υπήρξαν μαθητές μουσικών ‘γιγάντων’ όπως Αντέλ Μάρκους, Αλμπέρτο Γκερέρο, Αλμπέρτο Νόιμαν, Αλεξάντερ Μπραιλόβσκι, Μπράνκα Μούζουλαν, Κάρλ Όρφ, Κλίφορντ Κέρζον, Γκέοργκ Ενλεσκου, Γκίζα Άντα, Γκιόργκι Σίμποκ, Ίγκορ Μαρκέβιτς, Άιβαν Μοράβεκ, Τζέικομπ Λειτάινερ, Τζάιμς Τόκο, Τζόν Όγκντον, Λέβ Νάουμοβ, Λέβ Βλασένκο, Μίτσισλαβ Χορζόφσκι, Νλαντια Μπουλανζέ, Νλινα Σβετλάνοβα, Πάουλ Μπάντουρα Σκόντα, Πάουλ Χίντεμιτ, Ροζίνα Λέβιν, Ρούντολφ Σέρκιν, Ρούθ Σλέντσισκα, Γιόντι Σόλομον, Υβόν Χούμπερτ, και Υβόν Μεσιάν.

Είμαι αρωγό μέλος της Αμερικάνικης Εταιρίας Μουσικολογίας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καθηγητών Πιάνου, της Ελληνική Ένωσης Μουσικής Εκπαίδευσης, της Ελληνικής Μουσικής Ημερίδας Παιδείας και Πολιτισμού, της Διεθνούς Εταιρείας Πιανιστών και Συνθετών, της Διεθνούς Εταιρείας Φιλοσοφίας της Μουσικής Εκπαίδευσης, της Εθνικής Ένωσης Μουσικής Εκπαίδευσης, της Μουσικής Συντεχνίας Μουσικών Παραγωγών, του Διεθνούς Συνδέσμου Συνθετών και του Διεθνούς Συνδέσμου Παλαιάς Μουσικής.

Έχω βραβευτεί με το 1ο Βραβείο Πιάνου, το 1ο Βραβείο Σύνθεσης, το Βραβείο Πρωτοβουλίας στη Μουσική Αγωγή και το Τιμητικό Δίπλωμα στη Διεύθυνση Μουσικών Συνόλων.

Έχω δώσει ρεσιτάλ στις σημαντικότερες Ελληνικές αίθουσες και πνευματικά κέντρα, έχω συμμετέχει στα διεθνή φεστιβάλ Nefele και Art4More καθώς και στα προγράμματα Αργώς και Διαδρομές.

Έχω διδάξει στο Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος, στα δημοτικά σχολεία Τσέτου, Ζηρίδη, 16ο Δ.Σ. Αιγάλεω και 4ο Δ.Σ. Βούλας, στα ωδεία Φ. Νάκας, Απόλλων και Ι. Συγγελάκη, στην ΕΚΨΨΥ και στο ΙΨΥ Παιδιών και Εφήβων μεταξύ άλλων.

Είμαι ο εμπνευστής της Ολιστικής Παιδαγωγικής Πιάνου, Έφορος Πιάνου στα ΚΕΜΑ, 4ΔΣΒ και ΙΨΥΠΕ, Έφορος Μουσικοθεραπείας στην ΕΚΨΨΥ και ιδρυτής των Jazz Trio, Duo Dromoi, του θερινού Piano Camp και των χειμερινών Piano Seminar, Piano Open Day, Piano Playing Class και Piano Masterclass.

Έχω συγγράψει διατριβές για την Διδακτική του Πιάνου, τη Μουσική Τεχνολογία και τη Μουσικοθεραπεία και έχω ηχογραφήσει κλασσικά πιανιστικά έργα αλλά και δικές μου συνθέσεις στην εταιρία ONErpm.

Συνεντεύξεις μου έχουν δημοσιευτεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

http://klapatas.weebly.com
http://classicalmusiceducation.blogspot.gr
http://classicalmusicforchildren.blogspot.gr

One thought on “Βιογραφικό Κοσμά Λαπατά

Leave a Reply

