ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Όπως έχουν επισημάνει σχετικές έρευνες, έχει παρατηρηθεί πως πρόωρα βρέφη που άκουγαν κατά τακτά διαστήματα μουσική, ανέπτυξαν σημαντικά υψηλότερες διανοητικές και σωματικές ικανότητες, από εκείνα που δεν άκουγαν.

Επίσης, τα παιδιά που μαθαίνουν από πολύ μικρά μουσική,  γίνονται καλύτεροι ακροατές, συγκεντρώνονται πιο εύκολα, οργανώνουν τη σκέψη τους και τη νοητική τους ευελιξία, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται και η απόδοσή τους στο σχολείο.

Κατ’ επέκτασιν, -όπως αναφέρουν οι ειδικοί- τα παιδιά που μαθαίνουν κάποιο μουσικό όργανο από μικρή ηλικία, αναπτύσσουν γρηγορότερα της φυσικές, πνευματικές, συναισθηματικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, όπως η συνεργατικότητα, η αυτοσυγκέντρωση, το μνημονικό, οι ικανότητες ομιλίας, όρασης και ακοής.

Παρόλα αυτά, η αξία της μουσικής εκπαίδευσης έχει υποτιμηθεί από γονείς και εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς οι σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις, που μοναδικό σκοπό έχουν την αναβάθμιση του οικονομικού status, θέσπισαν την επιφανειακή μόρφωση των παιδιών.

Έτσι, όταν οι γονείς καλούνται να διαλέξουν ανάμεσα στη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας και ενός μουσικού οργάνου για τη μόρφωση του παιδιού τους, συνήθως το πρώτο νικά! Δεν είναι παράξενο, αφού η δημόσια εκπαίδευση δε παρέχει αρκετά εφόδια -τουλάχιστον για ένα από τα δυο-, η απόφαση των γονιών ωθείται προς εκείνο που θα δώσει στο παιδί φυσική τροφή, παραμελώντας τη πνευματική!

Φυσικά όταν το παιδί έχει εμφανή κλίση προς τη μουσική, δε θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να το αποθαρρύνει ο γονιός. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα στερηθεί μια άλλη δραστηριότητα. Το να εκφραστεί μέσα από κάτι που έχει έμφυτο, θα του προσφέρει μεγαλύτερο “κέρδος”, από μια γνώση που του “χορηγείται” με το ζόρι!

Αν δεν υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων κάποιου μουσικού οργάνου για το παιδί σας, φροντίστε να εκπαιδευτεί σωστά το αφτί του.

Έρευνες έδειξαν πως τα παιδιά που δεν άκουσαν ποτέ κλασική μουσική έως την εφηβεία, θεωρούν αυτό το είδος μουσικής βαρετό και ξένο προς την “κουλτούρα” τους. Αρνούνται σθεναρά να εντάξουν το είδος αυτό στα ακούσματά τους και δε διανοούνται να παρακολουθήσουν ένα κονσέρτο ή μία όπερα. 

Παράλληλα, οι ειδικοί προειδοποιούν για τους κινδύνους που κρύβουν οι “επεξεργασμένοι” ήχοι ορισμένων παιδικών τραγουδιών (τα οποία μάλιστα κάνουν και θραύση).

Η ηλεκτρονική μουσική που κυριαρχεί στα παιδικά τραγούδια των τελευταίων ετών, καθώς και οι παραμορφωμένες φωνές ενηλίκων (βλέπε στρουμφάκια), μπορεί να συμβάλουν στη κακή ανάπτυξη του παιδιού.

Μαθαίνοντας το παιδί να ακούει “θορύβους” αντί για κάποιον καθαρό ήχο μουσικού οργάνου, όχι μόνο επιβαρύνεται η ψυχολογία του, αλλά βάλλεται και η ανάπτυξη των αισθητικών και επικοινωνιακών υποδοχών του.

Αυτό σημαίνει πως το παιδί προσπαθώντας να μιμηθεί τη παραμορφωμένη φωνή κάποιου παιδικού ήρωα σ’ ένα τραγούδι, αποπροσανατολίζει τον τόνο της φωνής του καθώς και τον τρόπο ομιλίας του.

Όπως και στον διάλογο με ένα παιδί, έτσι και στα τραγούδια, οι λέξεις θα πρέπει να ακούγονται ορθά, καθαρά και με τόνο φωνής κανονικό (το ίδιο ισχύει και για τα μουσικά όργανα).

Αυτό θα δώσει στον αυριανό ενήλικα τη σωστή ορθοφωνία και αισθητική, ώστε να συνοδεύει τη ζωή του με ποιότητα.     

Advertisements

One thought on “ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s