ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΙΟΝ?

Έκανα ένα πρόχειρο υπολογισμό προς απάντηση εκείνων  που θεωρούν ότι πληρωνόμαστε αρκετά είτε ως μουσικοί είτε σαν δάσκαλοι μουσικής και ότι τα λεφτά που παίρνουμε αποτελούν και αυτά προιόν εμπορείου – αγοράς.

Αφού η μουσική θεωρείται από όλους τους φορείς παγκοσμίως ως ”προϊόν” (product) πρέπει να μιλήσουμε τη γλώσσα του εμπορίου για να έχουμε ακριβή περιγραφή.

Καταρχήν στο κόσμο του εμπορείου έχουμε να κάνουμε με

α)Πρώτη ύλη  
β)Παραγωγή  
γ)Πώληση
δ) Κατανάλωση 

Από το α) ως το β) και από το β) ως το γ) υπάρχει ένα ποσοστό κέρδους της τάξεως 100 – 300%.

Δηλ. αν αυτός που παίρνει την πρώτη ύλη δίνει πχ.100 θα το πουλήσει στην παραγωγή 250. Τα 100 επιπλέον είναι η αναπλήρωση κεφαλαίου και το 50 είναι το κέρδος. Όλα αυτά χωρίς να έχουμε υπολογίζει έξοδα εργατικά. 

Ο παραγωγός τώρα αφού έχει πληρώσει 250 θα κάνει το ίδιο και τον γ) τον πωλητή. Δηλ. 250 + 250 που είναι το κεφάλαιο + 50 που είναι το κέρδος. Δηλαδή σύνολο 550, που φτάνει στον δ) τον καταναλωτή, πάλι όμως χωρίς να έχουμε βάλει έξοδα εργασίας.

Ας πάμε τώρα στο κόσμο της μουσικής, όπου εκεί καλείται ο σπουδαστής να μάθει μουσική ώστε  να γίνει ο ίδιος του στο μέλλον  δάσκαλος- καθηγητής μουσικής.

Με ένα εντελώς πρόχειρο υπολογισμό ένας μαθητής σε ένα  φθηνό ωδείο, από την 1η προκαταρκτική  ως και το πρώτο πτυχίο (υπολογίζουμε μόνο τις σπουδές του οργάνου χωρίς θεωρητικά) πληρώνει πάνω – κάτω για 12 με 14 χρόνια σπουδών, σύνολο 26,200 ευρώ. Ωραία λοιπόν έχουμε ένα ποσό που θα λέγαμε ότι αποτελεί ένα κεφάλαιο, ενός υποψήφιου επαγγελματία.

Μάλιστα έχουμε και τρία σε ένα, α), β) και γ) μαζί (πρώτη ύλη, παραγωγή και πώληση). Που σημαίνει ότι σύμφωνα με τους νόμους του εμπορίου, ο υποψήφιος καταναλωτής αν θέλει να αγοράσει όλο το πακέτο (δηλ. και τα 14 χρόνια σπουδών) θα πρέπει να πληρώσει επί τρία, δηλ. 78,600. Που στην συνέχει και αυτός με την σειρά του όταν βγει στο εμπόριο θα πρέπει να το πουλήσει το ίδιο πακέτο 235,800 και ούτω καθεξής.

Όλα αυτά τα λέω μπας και καταλάβουν μερικοί πως ο όρος «αγοράζω παιδεία»  ή «αγοράζω μουσική εκπαίδευση» δεν υπάρχει. Η μουσική στο χώρο της παιδείας και γενικότερα η παιδεία δεν είναι λοιπόν ”προιόν” γιατί δεν βγαίνει στους αριθμούς. Με βάση ταυς κανόνες της αγοράς που ισχύουν για όλα τα προιόντα, ο δάσκαλος θα έπρεπε να είναι εκατομυριούχος. Και όμως πληρώνεται ”ψείρες” με βάση ταους κανονες ταης ”αγορας”.

Η μουσική μάθηση είναι ανεκτίμητη, όπως και η ουσία και το νόημα της. Και αυτό που πληρώνει αυτός που την αποκτά (γονέας/μαθητής) είναι γελοιοδέστατα μικρό σε σχέση με την πραγματική της αξία. Για αυτό -το λιγότερο- πρέπει να εκτιμά και να τιμά με θρησκευτική ευλάβεια αυτόν που του το προσφέρει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΚΟΥΜΙΔΗΣ

Advertisements

One thought on “ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΙΟΝ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s